Meta Vranič ne skriva svojega
gledališkega porekla, saj tudi v slikarstvu ostaja zvesta
človeškemu liku ter neštetim usodam, ki se skrivajo za vsakokratno
vlogo, pripovednosti ali še bolje, občutenju, ki ga je treba
izvabiti iz duše. Tudi zato ohranja realistični način v obravnavanju
motiva, ki ga največkrat najde v osebah iz svojega vsakdana,
seveda često predstavljene tako, da učinkujejo že kot alegorije,
metafore nekega drugega, očem prikritega sveta. V njenih slikovito
obdelanih, čeravno monokromnih likovnih površinah, tako zmeraj
lahko prepoznamo igralce, njene prijatelje, otroke, celo njej
ljube živali in, nekoliko manj očitno njo samo.
Njena moč so izrazi na obrazih, ki jih skuša ujeti v trenutkih
dramatičnih soočenj posameznika s svetom in s samim seboj,
v občutenju melanholične zazrtosti v varljive podobe premnogih
življenj, ki pa se umetniku velikokrat zdijo verjetnejše in
včasih kljub tragiki celo blagodejnejše od tiste zunaj njegovih
sanj. Nič nenavadnega ni, da ima slikarka rada portret, kjer
se ne ustraši niti izziva, kakršnega predstavlja upodobitev
otrok in živali, kar je praviloma zahtevnejše in se jih zato
marsikateri avtor nerad loteva. Blizu ji je tudi poezija,
saj kljub temu, da sama poudarja pomen pripovednosti, v svojem
likovnem svetu, skrivnostne ženske, usodni moški in simbolističnočno
pojmovane figure, nenazadnje pa tudi nostalgične notranjščine,
očitno najbolj zaživijo ob poetičnih, v verze zapisanih zgodbah,
kakršne so, tudi Vraničevi posebej ljubi Šansoni izgubljene
nežnosti Bine Štampe Žmavc. "V kavarni sama sama, s sumljivim
leskom v laseh, ne še stara ne več mlada, z udrto žalostjo
v očeh ..." pravi pesnica in nemara bolj kot analitično
razlaganje, s "pravo" barvo pojasni denimo z melanholijo
zastrt ženski portret.
Judita Krivec Dragan
|
|